Adobe CLP 5 -kumulatiivinen lisenssiohjelmaAdoben kumulatiivisen CLP 5 -lisenssiohjelman avulla organisaatio voi leikata kustannuksia ja yksinkertaistaa ohjelmistojen määrälisenssien hallintaa kaksivuotisen jäsenyyden aikana. CLP 5 -ohjelman avulla saat ohjelmistotilauksista kumulatiivisia, jatkuvia alennuksia hankinnoista kaksivuotisen sopimuksen voimassaolon aikana maailmanlaajuisesti riippumatta toimipaikan sijainnista. Sen avulla organisaatio voi myös selkeyttää ohjelmistojen hallintaa keskitetyillä työkaluilla, joilla voi seurata ja hallita Adoben ohjelmistojen määrälisenssejä.
Adoben kumulatiivinessa CLP 5 -lisenssiohjelmassa on suuret alennustasot ohjelmistojen määrähankinnoille. Ensimmäinen tilaus määrittää alennustason. Kun alennustaso on asetettu, sitä sovelletaan jokaiseen seuraavaan uuden käyttöoikeuden ja päivityksentilaukseen koko jäsenyyden ajan. Kaikki mahdolliset jatkotilaukset, jotka tehdään jäsenyyden aikana, lisäävät pisteitä, jotka saattavat oikeuttaa suurempaan alennustasoon.
Uutena CLP -asiakkaana voit saavuttaa budjetin ennustettavuuden, kun varmistat alennustason kaksivuotisen jäsenyyden ajaksi. Kun lisäksi teet minimitilauksen uudistaessasi sopimuksen, voit varmistaa alennustason seuraavalle jäsenyysjaksolle. Saatat myös olla oikeutettu uusimaan sopimuksen uudelle alennustasolle ilman minimitilausvaatimusta, jos jäsenyysjakson aikana kerätyt pisteet saavuttavat tai ylittävät tietyn alennustason.
CLP-ohjelman oppilaitosjäsenet voivat seurata ja hallita ohjelmistolisenssejä kätevästi Adoben vaivattoman ja salasanasuojatun lisensointi-web-sivuston (LWS) kautta. Tämän portaalin avulla valtuutettu henkilökunta pääsee suorittamaan raportteja, seuraamaan tilaushistoriaa, käyttämään sarjanumeroita ja lataamaan käytettävissä olevia ohjelmistoja yhdestä keskitetystä paikasta. Tämä tekee Adobe-ohjelmistojen käyttöönoton yksinkertaiseksi laajoissa organisaatiossa, joissa käyttäjiä on useilla eri osastoilla ja eri toimipisteissä. Voit ottaa käyttöön myös aiemmin lisensoitujen tuotteiden lisälisenssejä milloin tahansa ja yhdistää ne yhteen kattavaan ostotilaukseen kuukauden lopussa.
Lataa Adobe CLP 5 -ohjelman yleiskuvaus (PDF, 563k)*
Edellytykset ja hankinta
- Kun olet liittynyt CLP-ohjelmaan, voit tilata Adobe-työasematuotteita ottamalla vain yhteyttä Adobe-lisenssikeskukseen ja kertomalla CLP-jäsennumerosi. Alennustaso perustuu alkuperäisen ohjelmistolisenssisopimustilauksen kokoon. Tätä alennustasoa käytetään kaikkiin kaksivuotisen jäsenyyskauden aikana tehtäviin tilauksiin. Kaikki tilaukset ovat kumulatiivisia, joten kahden vuoden sopimuskauden aikana tehdyt lisähankinnat saattavat oikeuttaa vielä parempaan alennustasoon.
Adoben Cumulative Licensing Program eli CLP-sopimus on kaksivuotinen lisenssisopimus, jonka asiakas tekee Adoben kanssa. Ensimmäisen tilauksen pistemäärä ratkaisee sekä ensimmäisen tilauksen että koko sopimuskauden alennustason, jolta asiakas voi jatkossa tilata lisenssit. Loppuasiakas voi myös parantaa alennustasoaan sopimuskauden aikana sitä mukaa, kun ostoista kertyneet pisteet siihen oikeuttavat. CLP-sopimus on maailmanlaajuinen lisensointiohjelma yrityksille, julkishallinnolle ja oppilaitoksille ja se kattaa useimmat työasemalisenssit.
Alennustasot
Taso | Commercial |
Education |
Government |
1 | 10 000 – 99 999 | 5 000 – 49 999 | 10 000 – 299 999 |
2 | 100 000 – 299 999 | 50 000 – 99 999 | 300 000+ |
3 | 300 000 – 999 999 | 100 000+ | |
4 | 1 000 000+ |
Adobe alentaa rajoitetun ajan puitteissa (kampanja päättyy 2.3.2012) CLP-sopimuksen aloituspistetasoa 10.000 pisteeseen yrityssektorin ja julkisen sektorin asiakkaille. Tarvitaan siis ainoastaan 10.000 pisteen arvoinen tilaus, jotta pääset hyötymään CLP-sopimuksen eduista.
Adobe CLP-sopimuksen etuja:
-
- Kaikki kaksivuotisen sopimuskauden aikana tehdyt hankinnatlasketaan yhteen. Näin päästään edullisempaan hintatasoon
- Tytärtyritykset saavat samat edut oman alisopimuksen avullaja hyötyvät samoista pisteistä
- Jopa 10% edullisemmat lisenssihinnat verrattuna TLP-sopimukseen
- Jokaiselle tuoteryhmälle on yhteinen sarjanumero. Esimerkiksi Acrobat X Pro tai Creative Suite 5 Design Standard
- Nopea toimitusaika ja maksuton ESD-asennusmedia(Electronic Software Download) Parempi tilannekatsaus lisenssihankintoihin ja -omistuksiin
Tytäryritykset
CLP-lisenssiohjelman jäsenorganisaatiot voivat sisällyttää sopimukseensa myös tytäryhtiöt. Tämä on kannattavaa, koska tällöin myös tytäryhtiöiden ostot kerryttävät sopimuksen kokonaispistemäärää, ja tätä kautta on helpompi päästä paremmalle hintatasolle. Sekä varsinainen CLP-jäsen että tytäryhtiöt pääsevät hyötymään saavutetusta paremmasta alennustasosta.
CLP-lisenssiohjelman varsinainen jäsen voi listata omassa sopimuskaavakkeessaan ne tytäryritykset, jotka ovat oikeutettuja hankkimaan lisenssit saman sopimuksen alta. Tytäryrityksen ei tarvitse tehdä omaa sopimusta, vaan se voi käyttää tilauksissa varsinaisen jäsenen sopimusta. Niin halutessaan tytäryritys voi tehdä myös oman sopimuksen ja liittää sen varsinaisen jäsenen sopimukseen. Tällöin ensimmäiselle tilaukselle ei vaadita minimitilausmäärää. Tytäryhtiö voi tällöin myös tilata lisenssit haluamastaan paikasta (kts. tarkemmin alla).
Adobe Licensing Web Site LWS
Adoben lisenssisivujen kautta asiakkaat voivat hallita omaa CLP-sopimustaan ja omistamiaan lisenssejä sekä ajaa näistä erilaisia raportteja. Jokainen asiakas saa CLP-sopimusnumeron lisäksi End User ID:n, joka säilyy asiakkaalla myös CLP-sopimuksen päättymisen jälkeen. Sivujen kautta asiakas pystyy lataamaan myös sähköiset ESD-mediat sekä hakemaan sarjanumerot. Uudet asiakkaat saavat Adobelta sähköpostin, jossa
opastetaan, kuinka sivuille kirjaudutaan.
Tilaaminen
Loppuasiakkaan on tehtävä ensimmäinen tilaus 30 päivän sisällä sopimuksen voimaan astumisesta. Tilauksen pistemäärän täytyy riittää sille alennustasolle, joka on määritelty sopimuksessa. Muussa tapauksessa Adobe ei prosessoi tilausta eikä asiakas saa sarjanumeroita. Mikäli asiakas ei 30 päivän sisällä ole tehnyt ensimmäistä tilausta, Adobella on oikeus terminoida sopimus. Ensimmäisen tilauksen jälkeen lisätilauksissa ei ole minimipisterajaa.
Mediat ja dokumentaatio
Mediat voi ladata maksutta Adoben lisenssisivuilta niistä Adoben tuotteista, joista on saatavissa sähköinen ESD-media. Sopimusasiakkaat pystyvät lataamaan sellaisia medioita, joihin heillä on lisenssit. Useimmista Adoben tuotteista on saatavissa online-dokumentaatio, mutta sekä mediat että dokumentaatiot ovat tilattavissa myös erillisinä tuotteina, joilla ei ole pistearvoa.
Adobe CLP Administration demo:
https://my.adobe.acrobat.com/clpadmindemo/
Adobe Creative Suite Upgrade Plan and Maintenance End of Life FAQ
Adobe no longer offers Upgrade Plan and Maintenance & Support (M&S) for Adobe Creative Suite products. Moving forward, you can still ensure access to the latest innovation, updates and upgrades for your business with Adobe Creative Cloud. Adobe volume licensing customers who wish to stay current on Adobe creative software can migrate to Creative Cloud for teams sold through Value Incentive Plan (VIP), Adobe’s new buying program. In the meantime, here are answers to some commonly asked questions:
1. Which Adobe upgrade programs have been discontinued?
Upgrade Plan in Transactional Licensing Program (TLP) and Cumulative Licensing Program (CLP) and Maintenance in Enterprise Agreement (EA) for all Creative Suite products have been discontinued and are no longer available. Upgrade Plan and Maintenance remain available for Acrobat.
2. Why is Adobe ending sales of Upgrade Plan and Maintenance for Creative Suite products?
As Adobe transitions to a cloud-based environment, all product and service innovation, updates and upgrades will now be delivered via Creative Cloud. Creative Cloud is an ongoing membership that provides access to all of the Adobe Creative Suite® desktop applications, plus Adobe Muse™, Lightroom 4, Acrobat XI, Edge tools and services and more. Creative Cloud memberships are available for individuals, teams and enterprises.
3. What if I have active Upgrade Plan for Creative Suite products when new versions of my covered products become available?
If you made an investment in Upgrade Plan and you are still within your coverage period when new versions of your covered products become available, you will receive access to that software. Accordingly, communication will be sent to you at such time with confirmation and instructions on how to access the software and other related details.
4. What if I have a CLP or EA agreement that requires I make a second- or third-year payment for Creative Suite Upgrade Plan or Maintenance & Support (M&S)?
Because Adobe is no longer offering Upgrade Plan or Maintenance for Creative Suite products, you are being relieved of the requirement to pay for the second- or third-year payments. Creative Cloud is now how we provide you with automatic updates and upgrades for Adobe creative software. If you wish to have access to the latest Adobe creative software, you should consider buying a Creative Cloud for teams membership, which is the best way to stay up-to-date.
5. What is Creative Cloud for teams?
Creative Cloud is an ongoing membership that gives your team access to all of the Adobe Creative Suite® 6 desktop applications, plus Adobe Muse, Acrobat XI, Lightroom 4, Adobe Edge tools and services and more. Creative Cloud for teams makes it easy for your team to collaborate, share files leveraging 100GB of cloud storage and to explore services for publishing websites, iPad apps and more. Creative Cloud for teams is purchased and managed centrally, making it easier than ever to manage your software investment. Best of all, membership means that your team members get access to new applications and feature updates as soon as they are released, giving them the ability to stay ahead of the curve.